Športna masaža je usmerjena k preprečevanju poškodb in vzdrževanju dobrega telesnega in duševnega stanja. Učinke dosežemo tako, da mobiliziramo mišice, izboljšamo mišično napetost in/ali njihovo relaksacijo, vzpodbujamo krvni obtok in izvajamo terapevtske učinke na vse telesne sisteme.

Športna masaža ima lahko določen konkreten cilj ali pa je splošna oziroma vzdrževalna. Cilj športne masaže je omogočiti športniku čim boljšo izvedbo njegove športne aktivnosti in se izogniti poškodbam. Športniki različnih disciplin ravno zaradi tega usmerjajo pozornost na masažo različnih delov telesa. Športna masaža se izvaja pred, med in po telesni dejavnosti. Masaža pred telesno dejavnostjo je usmerjena k preprečevanju poškodb, pomaga pri ogrevanju telesa in omogoča raztegljivost, zlasti mehkih struktur, v takšni meri, da omogoča optimalno izvedbo športne aktivnosti. Pospešuje krvni obtok, znižuje in lajša mišično napetost, sprošča mišice in poleg tega daje športniku občutek psihološke pripravljenosti, kar je bistvenega pomena za uspeh. Med športno dejavnostjo se navadno odpravijo manjše težave, ki ovirajo športnikovo optimalno izvedbo športne aktivnosti. Športna masaža po športni aktivnosti pomaga pri zmanjšanju otekanja po pojavu raznih drobnih poškodb, sprosti utrujene in zategle mišice, poleg tega pomaga tudi vzdrževati raztegljivost mišic, pospešuje krvni pretok in s tem posledično pospešuje odpravljanje mlečne kisline in stranskih produktov presnov ter znižuje pojavnost krčev.

Vzdrževalna športna masaža se izvaja vsaj enkrat tedensko kot redni del vadbenega programa : pospeši krvni obtok in s tem oskrbi mišična vlakna s hranilnimi snovmi, vzdržuje sproščena tkiva, zmanjša možnost nastanka brazgotinastega tkiva po raztezanju in vadbi za pridobivanje gibljivosti. Masaža je lahko ustrezna pri določenih poškodbah, predvsem mehkih tkiv.


Učinki športne masaže :

  • vzdrževanje boljše telesne pripravljenosti
  • zmanjšanje možnosti poškodb in izgube sposobnosti gibanja
  • pomoč pri zdravljenju mišičnih poškodb in ponovnem pridobivanju gibljivosti
  • izboljšanje izvedbe športne aktivnosti in vzdržljivosti športnika
  • podaljšanje obdobje optimalne športne aktivnosti